Ingen lust…….

Så är det just nu ….ingen lust.Tycker jag får tvinga mig till allt som ska bli av.Kroppen  vill bara sitta still med en värmedyna inkopplad.Hemmet förfaller,hästarna blir tjocka,alla mina plantor som jag så ambitiöst drivit fram dör väl i kylan ute. Ingenting är roligt,sitter mest och tomglor.Kan jag skylla detta på värk och den nya polarn som dykt upp,inkontinensen,?Eller är jag lat?En psykolog som jag gick till för utbrändheten och misshandeln frågad om jag var lat eller lat lat. Tror jag är lat lat.Fattade aldrig riktigt…Det är hemskt att klaga på bagateller,jag skäms.Jag har så mkt att glädjas åt. Men ändå…

Att åka runt som överdomare på dressyrtävlingar är roligt!!Poitiva människor,fina ekipage.Roligt att träffa så mkt nya människor inom dressyrvärlden.Samt att man möts av respekt och en inställning av att försöka göra allt så bra som möjligt. Där fyller jag på batterier.Samt när jag får umgås med mina fantastiska barnbarn Saga,Ella ,Sigge och Linn. Sagt det förut,men säger det igen…Livets efterrätt !!

Mycket beror nog på att jag gå här och väntar.Kan ju bli ett återbud i Linköping.Annars är det väl i september det blir av.Läkaren vill ha en ny magnetröntgen som blir av i slutet av maj.Jag har uppdrag som ÖD ända fram till september så jag får väl kämpa på.Bara jag kunde få lite energi och vilja att göra tillbaka.Usch känner mig som värsta gnällspik,men det är skönt att skriva av sig det.

Dagens ord får bli:

“Finns alltid de som har det värre”

So long

Leave a Reply

