Nu finns det hopp……

Äntligen en tid till ryggkliniken i Linköping!!!Fick ringa och tjata fast det bär mig emot,men kompisen Marina var på mig om att ringa stup i kvarten.Iallafall så var jag där igår.Fick en tid kl 10.00 öh …en bit att köra ,men okej.Givetvis skulle vi få snöelände innan.Legat och kört med nya dubbdäck hela vintern på barmark …lite dubb var nog kvar.Startade kl 6.30 för säkerhets skull,men ju längre vi kom desto bättre väglag fick vi( kompis Elisabet med som trevligt sällskap).Värst var det som vanligt till Högsby.Vi kom fram i god tid och hittade rätt med ens.Fick träffa trevlig läkare,tror han hette Trott i efternamn.Undersökning,samtal,titt på röntgen plåtar…..okej vi kan operera!!’Jag drar en lättnads suck…yes !!Fast inte innan sommaren lång väntetid och ungdomar går förre.Åhå då vet man att man börjar bli gammal,men visst självklart ska ungdomar med problem gå före.Han förklarade att det är en tuff operation som tar ca 6-7 timmar.Vi pratar stag,skruvar,steloperera rygg och ländrygg,mkt smärtan och värk efter….so what…kan inte bli värre.Sen efter ca 7 dagar får man gå hem och då är det ju sjukgym som gäller.Jag ska kunna rida och vara lika aktiv som nu fast rak.Nu är jag sned och stel då blir jag rak och stel samt av med mkt smärta.Låter fantastiskt.Kommer bli rak😊😊😊👍👍👍👍Mina inälvor kommer att hamna där de är tänkta att vara och nedre revbenet kommer inte att skava på bäckenet. Jag får inte rida på 6 månader ,men det tar jag för tänk vilken sits jag kommer att få och inte kunna luta åt något håll. 2018 kommer bli Bilbos och mitt år.Det har jag framför mina ögon …jag ser hur stiligt det kommer att bli.Nu har jag mål till sist.Delmål ett att träna upp den här sneda,stela varelsen i bra kondis inför operationen.Gärna gå ner några kilo.Mål två att komma upp på hästryggen igen.Jag har gjort det förrut( 3 knäoperationer) och kan göra det igen👌💪Känner mig glad och stark…livet leker.Tänk att man kan bli så glad och förväntansfull över att få större delen av ryggen uppskuren,inplanterat järnskrot och jobbig återhämtning.Sannerligen glädjas vi åt olika saker i olika faser i livet.

Dagens ord få bli:

“Inget ont som inte har något gott med sig”

So long

Leave a Reply

