Så har ännu en dag gått…..

    Dagar kommer och dagar går….är det detta som är livet?För att citera Hasse Alfredsson”Livet är som en påse,tom och innehållslös.Om vi inte fyller den med något.” Med vad?Pengar,bilar,statusprylar,resor ,krogbesök Tanken är väl ändå att man ska ha haft ett ganska lyckligt liv och då gäller det att fylla sin påse med rätt grejor.Man blir säkert lycklig av en ny bil.Det skulle jag bli då min V70 närmar sig 30000 mil.Den har kämpat på hade bara gått 9000 när jag köpte den 2006. Påsen kommer att se ut på många sätt för att vi alla är olika med olika bakgrunder och möjligheter.Vad skulle du fylla din påse med??Min skulle vara fylld med en bit natur,en bit hästar och djur överhuvudtaget,sol och frisk luft,lite pengar,goda vänner,god mat och det allra bästa till sist familjen,barnbarnen.Med en sådan påse känner jag mig rik.Din påse ser säkert helt annorlunda ut,men som gör dig rik. Och (vet att man aldrig ska börja en mening med och el men,gör det ändå)vad vill jag då komma med detta flummet?Jo dagarna går och vi streta på vecka ut och vecka in.Verkar som veckor består av måndagar och helger.Tiden rusar iväg….då gäller det kanske att stanna upp och se vad har jag egentligen i min påse?Är där mest skräp?Och du mår inte så bra?Se till att ändra på det och lägg i sådant som gör dig rik och glad.Påsen plockas fram när vi sitter själva på ålderns höst.Då kan vi plocka ur de goda bitarna och suga på dem,sen finns det även de som inte smakar lika gott utan är kanske lite beska.Fast de beska måste kanske finnas för att vi ska värdesätta de goda….vad vet jag!!

    Dagens klokhet:

    “När det blåser storm bygger vissa vindskydd,medans andra bygger väderkvarnar”

    So long 🍁🍂


     

    Leave a Reply

    