Livets efterrätt

Det sägs ju att barnbarn är livets efterrätt och det stämmer verkligen.Det är bara att beklaga de kvinnor som aldrig får uppleva att vara mormor el farmor.Och jag tror att det är lite vassare att vara mormor med tanke på närheten till modern/ dottern.

Iallafall hade jag förtroendet att få ha lilla Sigge,2 år en eftermiddag och över natten.Då vi satt och åt middag,(pannbiff,potatis och gräddsås,). Och jag hällde på sås på hans tallrik säger han – åh soppa nej säger jag det är sås! Soppa säger han och jag låter det vara soppa.Han tar sin lilla sked och slevar in enbart sås …mer soppa hörs efter en stund och ett mmmm.Det slutar med att den lille gossen äter “soppa” ur en liten djup tallrik.Kände att jag nog lyckats med den såsen/ soppan!!👍Eftersom en mormors uppgift är att skämma bort så får man ju vara uppe så länge man bara orkar och bor man då på en bondgård med djur och maskiner,särskilt traktorer,så har John Blund en tuff uppgift .Det som var så mysigt var hans rop på morgonen,lite sömndrucket,mormor!Där sitter en blond och blåögd liten Emil med håret på ända.Det är livskvalité att få uppleva detta.Sen ska erkännas att det är ganska mkt bus och mer lär det bli!!🏃🏽Jag ställer mig frågan…var det så här när mina var små??Eller var jag för trött för att se det?Jag kommer inte ihåg….men det var nog så!!

Dagens kloka ord får bli

” även små grytor har öron”

Leave a Reply

